The Art of Giving Presentations ေဟာေျပာတင္ျပျခင္း အႏုပညာ (ေဒါက္တာစိုးသန္း)
The Art of Giving Presentations
ေဟာေျပာတင္ျပျခင္း အႏုပညာ
My heart skipped a beat. အသက္ရႈဖို႔ေတာင္ေမ့သြားသလိုလို...
It sent shivers down my spine. သည္းထိတ္ရင္ဖို လန္႔လိုက္တာဗ်ာ...
It gave me goose bumps. ၾကက္သီးေမႊးၫွင္းေလးေတြေတာင္ထသဟ....
I don't know whether I am coming or going. ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိ၊ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိျဖစ္တာ..
I got rather hot under the collar. ႐ုတ္တရက္ ထူပူၿပီး စိတ္ေတြဂေယာက္ဂယက္ျဖစ္သြားေရာ...
ဟဲဟဲ...တလြဲမေတြးနဲ႔ဦးေနာ္၊ သူရဲကား horror movie ၾကည့္တဲ့အေၾကာင္းေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ေနပံုေလးေတြေျပာျပတာပါ။ ဒီခံစားမႈေတြ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကံဳေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြကို ဆရာက "ေဟ့ ..ေနာက္အပတ္မွာ မင္းတို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္း Importance of Money ဆိုတဲ့ topic အေၾကာင္း အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီး ၅ မိနစ္ၾကာေျပာရမယ္။ PowerPoint presentation လုပ္ရမွာေနာ္" လို႔ေျပာလိုက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာေပါ့။
အဲဒီလိုမ်ိဳး assignment ေပးလိုက္ရင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ ကၽြန္ေတာ္အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ ခံစားမႈေတြနဲ႔ စိတ္ပူ ရင္တုန္ ေၾကာက္ေခၽြးေတြရႊဲကုန္ၾကပါေလေရာ။
Presentation တဲ့၊ Oral presentstion တဲ့၊ Individual presentation တဲ့။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု မၾကားခ်င္ၾကတဲ့ စကားျဖစ္ပံုရတယ္။ အတန္းေရွ႕ လူပံုအလယ္ မတ္တတ္ရပ္ျပီး အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အဂၤလိပ္လို ၅မိနစ္ေလာက္ထြက္ေျပာျပရတာ လြယ္တဲ့အလုပ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
တကယ့္လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ presentation နဲ႔မကင္းႏိုင္ဘဲ ေန႔စဥ္လုပ္ေဆာင္ေနရသူေတြအမ်ားသား။ ေက်ာင္းပညာေရးမွာ အတန္းႀကီးသြားတာနဲ႔အမွ် Master တန္းေက်ာင္းသားေတြ၊ MBA ေက်ာင္းသားေတြ၊ Ph.D. candidate ေတြဟာ တခ်ိန္လံုး course work requirements အရ PowerPoint Presentations ေတြလုပ္ၾကရပါတယ္။ Thesis proposal presentation တို႔ Thesis defence တို႔ဟာလည္း Presentations ေတြပါပဲ။ Professor ေတြ lecture ေပးတယ္၊ စာသင္တယ္ဆိုတာလည္း Presentations လုပ္ေနတာပါပဲ။ ကုမၸဏီအႀကီးအကဲ CEO ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ မိန္႔ခြန္းေျပာတာ၊ speech ေပးတာ၊ public speaking စသည္ျဖင့္အားလံုးဟာ ျခံဳငံုၾကည့္ရင္ presentations လုပ္ေနၾကတာပဲမဟုတ္ဘူးလား။
ဒီလို အေရးပါလွတဲ့ communication skill တစ္ခုုျဖစ္တဲ့ Oral Presentation ကို တကၠသိုလ္အဆင့္မွာ ေသခ်ာစြာထည့္သြင္းၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကိုေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သင္ၾကားေရးအေတြ႕အၾကံဳအရ သတိျပဳမိတာက ဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေက်ာင္းသားေတြကို presentation လုပ္ဖို႔ assignment သာေပးလိုက္ၾကတာ၊ presentation ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုလုပ္ဖို႔ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ရမယ္၊ ဘာေတြကို မွတ္သားျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတာ မေျပာျပၾကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြခမ်ာ စမ္းတဝါးဝါးနဲ႔ Presentation လို႔ၾကားလိုက္ရင္ကို ေၾကာခ်မ္းသြားေတာ့တာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာ Oral Presentation အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီးေဟာေျပာရာမွာ အေထာက္အကူုျဖစ္ေစမဲ့ general advice ေယဘူယ်အၾကံေလးေတြနဲ႔အတူ Presentation လုပ္ရာမွာ ပါဝင္တဲ့ အဆင့္အပိုင္းအျခားအလိုက္ အသံုးဝင္တဲ့ ဝါက်ေလးမ်ားကိုပါတင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္သင္ၾကားေပးေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ undergradute level နဲ႔ graduate school level ေတြျဖစ္လို႔ BBA ေက်ာင္းသား၊ MA နဲ႔ MBA ေက်ာင္းသားေတြအျပင္ Ph.D. ေက်ာင္းသားေတြလည္း ပါပါတယ္။ အဲဒီ အဆင့္သံုးခုလံုးက ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘာသာအရပ္ရပ္မွာ course requirements ေတြအရ Presentations ေတြလုပ္ၾကရပါတယ္။ special project presentation, end-of-the-course presentation, thesis proposal, thesis defence စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုကေတာ့ presentation လုပ္တဲ့အခါမွာ nervous ျဖစ္ၿပီး ဆက္ေျပာရမွာေမ့တာေတြ အစီအစဥ္မွားၿပီးေျပာခ်လိုက္တာမ်ိဳးေတြျဖစ္တတ္ၾကလို႔ ေအာက္ပါအခ်က္ေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းသားေတြကို presentation assignment ေပးတိုင္း အၾကံေပး သတိေပးပါတယ္။ အားလံုး ဆယ္ခ်က္ရွိပါတယ္။
1. Read around the topic and research well.
အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္တာကို စာအစံုရွာဖတ္၊ သုေတသနေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ပါ။
2. Prepare well in advance. Have your PowerPoint slides ready.
အနီးကပ္မွထမလုပ္ဘဲ ေစာေစာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ပါ။ PowerPoint အသင့္ျဖစ္ေနပါေစ။
3. Remember every presentation is like telling a story: it has beginning, middle and end.
Presentation လုပ္တာဟာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ေျပာျပရသလိုပါပဲ၊ အစ အလယ္ အဆံုး ပါရမယ္။
4. Do not read from a piece of paper. Try to speak off-hand and naturally.
စာရြက္ၾကည့္ၿပီး မဖတ္ပါနဲ႔။ လက္တန္း သဘာဝအတိုင္းေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။
5. Your voice has to be loud and clear.
အသံကို က်ယ္က်ယ္ ပီပီသသေျပာပါ။
6. Don't stand frozen like a statue. Use body language and eye contact.
ေက်ာက္႐ုပ္ႀကီးလို ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးရပ္မေနပါနဲ႔။ လက္ဟန္ ေျခဟန္ေလးထည့္ေျပာပါ၊ ပရိသာတ္ကိုၾကည့္ပါ။
7. Smile if necessary.
ျပံဳးဖို႔လိုရင္ျပံဳးပါ။
8. Avoid putting a lot of texts on the PowerPoint slides. List only the main points.
PowerPoint စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ဝါက်ေတြအမ်ားႀကီးေရးျပတာမ်ိဳးကိုေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ အဓိက အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြကိုသာ စာရင္းတို႔ျပပါ။
9. Make sure you know what you are talking about.
ကိုယ္ေျပာေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ကိုယ္အေသအခ်ာသိေအာင္လုပ္ထားပါ။
10. Breathe, relax and love your topic.
အသက္ရႈပါ၊ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ ကိုယ္ေျပာတဲ့အေျကာင္းအရာကို တကယ္ႏွစ္သက္ႏိုင္ပါေစ။
ဒီလိုမ်ိဳး dos and don'ts ေတြ အၾကံေပးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ တစ္ဆက္တည္း အေရးႀကီးတဲ့ ဘယ္presentation ျဖစ္ေစ ဘယ္ဘာသာရပ္အတြက္ေျပာရာမွာျဖစ္ေစ အသံုးဝင္မဲ့ ေအာက္မွာေပးထားတဲ့ အဂၤလိပ္စာဝါက်ေလးေတြကိုပါသင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
🚩Introductions:
Presentation အစ အဖြင့္မွာ ဒီဝါက်ေလးေတြသံုးပါ။
Good morning
afternoon
evening and thank you for coming.
Let me introduce myself. My name is … and I am …
The subject of my presentation today is....
The topic of my talk today is …
Today, in this presentation, I’d like to look at …
🚩Outlining the structure of the talk:
ကိုယ္ေျပာမဲ့ အေၾကာင္းအရာကို အခန္းခြဲျပရာမွာ ဒီလိုဝါက်ေတြသံုးပါ။
Today I’m going to ......
I’d like to look at .....
I’d like to consider ......
I'd like to discuss .....
I will talk about three main areas …
I’m going to divide this presentation into three main sections …
First, …
Firstly, …
To start with, …
Second, …
Secondly, …
Next, …
Then …
Following this, …
Third, …
Thirdly, …
Finally, …
Lastly, …
If you have any questions, I’ll be glad to answer them at the end of the presentation.
(ေျပာေနတုန္း ပရိသတ္ထဲမွ ေမးစရာေမးခြန္းရွိရင္ ေဟာေျပာမႈအၿပီးမွာ ေျဖၾကားေပးပါ့မယ္။)
🚩Introducing a new point / section:
တစ္ခုေျပာၿပီးလို႔ ေနာက္အခ်က္အလက္တစ္ခုကို ဆက္ေျပာေတာ့မယ္လို႔ ပရိသာတ္ကိုအသိေပးရင္ ဒီဝါက်ေတြကိုသံုးပါ။
Moving on now to look at …
consider …
my next point …
Having looked at …, I’d now like to move on to …
Let’s now consider …
🚩Concluding a point / section:
အခ်က္အလက္တစ္ခုေျပာတာၿပီးလို႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ရင္
So, you can see that …
To summarize my point, …
🚩Changing focus:
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုမွ သိပ္မဆိုင္လွေသာ ေနာက္အေၾကာင္းအရာတစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဝါက်ေတြကိုသံုးပါ။
Moving away from … to consider …
Let’s now look at a different example.
topic.
subject.
To digress for a moment, …
🚩Introducing an example:
နမူနာေပးခ်င္ရင္ ဒီလိုေလးေတြေျပာပါ။
For example, …
For instance, …
To take (just) one example, …
By way of example, think of …
look at
consider
🚩Referring to visual aids:
ပရိသာတ္ကို စာရင္းေတြ၊ ဇယားေတြ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔တကြရွင္းျပရင္ ဒီဝါက်ေတြကိုသံုးပါ။
If you look at this OHP
slide
graph
table
picture now, you can see …
To illustrate this point, have a look at this table
chart
diagram
You can see from this chart that .....
table that.....
diagram that …
In this table, it is clear that....
Looking at this chart
diagram you can see …
This graph shows that.....
🚩Concluding and summarizing:
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီ၊ နိဂံုးခ်ဳပ္ အဆံုးသတ္ၿပီ။ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာၿပီ။
In summary, …
In conclusion, …
To summarize, …
To sum up,
To conclude what I’ve been saying …
By way of conclusion, I’d like to …
So, …
I hope this presentation has provided you some useful information.
I hope this presentation has given you some issues to think about.
I believe this presentation has provided you some help with …
I hope this presentation has given you an insight into …
I’d like to conclude by …
Thank you for your attention.
listening.
time.
🚩Inviting questions:
ပရိသာတ္ထဲမွ ေမးခြန္းေမးရန္ ဖိတ္ေခၚပံု
Now, if anyone has any questions, I’d be pleased to answer them.
Does anyone have any questions?
Do you have any comments?
What questions do you have?
🚩Dealing with questions:
ေမးခြန္းေတြကို ျပန္ေျဖပံု
Perhaps I can answer that by referring to …
looking at …
I’m not quite sure about that, but I’ll think about it and get back to you.
What does everyone else think?
ကဲ... ဒီေလာက္ဆိုရင္ Presentation လုပ္ရန္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အေထာက္အကူျဖစ္ေလာက္တယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ေသာ ေဟာႏိုင္ ေျပာႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလွ်က္....
With love,
Dr.Soe Than
November 10, 2017
Comments
Post a Comment